سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه دستگاه منگنه و دستگاه پانچ

تاریخچه دستگاه منگنه و دستگاه پانچ

در تاریخچه اختراع پانچ کاغذ مدرن، سه مخترع (دو آمریکایی و یک آلمانی) نقش بسزایی داشته‌اند که این سهم در سه پتنت جداگانه توصیف شده است. دستگاه پانچ دستی اصلی ترین وسیله صحافی کاغذ میباشد که بدون آن تقریبا زونکن ها به کار نمی آید، یک پانچ مناسب باید اهرم های قوی و تیز داشته باشد که بتواند همزمان کاغذهای دسته ای ، حدودا 50 برگه A4 را همزمان سوراخ نماید.  بنابراین قدرت و مقاومت پانچ ها مهمترین ویژگی این نوع دستگاه های آرشیوی در اداره میباشد. شرکت های تولید کننده لوازم اداری ، سعی می کنند برای حفظ برندهای خود در تولید این نوع ابزار که مصرفی محسوب نمیشوند ، نهایت دقت را به خرج دهند .

 فرانسه اولین کشوری بود که دستگاه منگنه جهان را اختراع نمود. با دستور پادشاه آن زمان لویی پانزدهم در قرن هجدهم میلادی اولین دستگاه منگنه از جنس طلا ساخته شد که با سنگ های قیمتی تزیین شده بود ، و علامت پادشاهی را بر روی کاغذ ثبت می کرد.
اما هزینه بسیار بالای سوزن های مصرفی آن باعث مقرون به صرفه نبودن این محصول می شد.
با رشد مصرف کاغذ در کشور و هزینه بسیار بالای سوزن منگنه ، آن ها به این فکر افتادند که برای چسباندن کاغذ ها از منگنه ارزانتری نسبت به قبل استفاده کنند.
بنابراین در سال 1866 جرج مک گیل اولین منگنه از جنس برنج که انعطاف بسیار بالایی نسبت به نمونه قبلی داشت را در نمایشگاه سالیانه عرضه نمود این انقلاب بزرگی در زمینه دستگاه منگنه بود که این منگنه ها می توانستند کاغذ را سوراخ کرده و آن را به هم بچسبانند. این ماشین 1 کیلو وزن و عمق سوزن های آن 1 سانتی متر بود.
انقلاب بعدی در تولید و ارتقاء این دستگاه منگنه در شرکت سوینگ لاین اتفاق افتاد و در سال 1937 این شرکت محصولی تولید کرد که سرعت رشد این محصول سه برابر دستگاه منگنه های قبلی بود.
در این دستگاه یک ردیف سوزن منگنه به راحتی وارد مخزن دستگاه می شد که بدون به کار گرفتن پیچ گوشتی و چکش کاغذها را سوراخ و سوزن را در داخل کاغذ فرو برده و آن ها را به هم می چسباند.
اما امروزه تولید دستگاه منگنه با پیشرفت زیادی همراه بوده است.

برای اطلاع از قیمت دستگاه منگنه و  قیمت دستگاه پانچ کلیک کنید.