سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استعلام قیمت کارتریج و کاغذ

کاغذ A4

کاغذ A4 کاربردترین و پرمصرف‌ترین نوع کاغذ در ایران و دیگر نقاط دنیاست. بیشترین مصرف کاغذ A4 در شرکت‌ها و ادارات می‌باشد که یکی از اقلام مصرفی اداری به حساب می‌آید، در نتیجه کیفیت نوع کاغذ و همچنین قیمت مناسب کاغذ A4 برای مدیران شرکتها و موسسات بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کیفیت بالا و قیمت مناسب کاغذ موجب می‌گردد که یک برند، جایگاه ویژه ای را در بازار کاغذ پیدا کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که کیفیت بالای کاغذ با طول عمر دستگاه‌هایی که از کاغذ استفاده می‌کنند رابطه مستقیمی دارد، برای مثال می‌توان گفت که دستگاه کپی، دستگاه پرینتر و کارتریج، دستگاه فکس و سایر دستگاه‌هایی که ماده اصلی مصرفی آنها کاغذ است طول عمر مشخصی دارند، که قطعاً با استفاده از کاغذهای مناسب و با کیفیت بالا می‌توان بیشترین استفاده را از طول عمر مفید دستگاه داشت.

برای اطلاع از قیمت کاغذ A4 به وب سایت سورناتحریر مراجعه کنید.

انواع کارتریج

کارتریج و یا عامیانه آن تونر کارتریج بمنظور ایجاد رنگ بر روی کاغذ چاپ استفاده می شود که در پرینترهای لیزری می تواند بصورت سیاه و سفید و تنها رنگ مشکی بکار رود و در پرینترهای رنگی شامل رنگ مشکی، زرد، آبی و قرمز می باشد  .

 

کارتریج پرینتر لیزری سیاه و سفید از اجزای مختلفی به نام های درام، مگنت، فوم، بلید، دکتر بلید، فنر ارت، چیپ ست، چرخ دنده ها و در انتها پوکه شاسی که از دو قسمت مخزن پودر تونر و قسمت تخلیه پودر سوخته مصرف شده تشکیل شده است.

کارتریج ها به دو دسته‌ی لیزری و جوهری تقسیم می شوند. بعضی از افرادی که خیلی با عملکرد کارتریج آشناییت ندارند، بین کارتریج و جوهر درون آن تفاوتی قائل نیستند. گمان آن ها بر این است که خود کارتریج پروسه چاپ را انجام می دهد نه ماده درون آن، پس شما در جریان این موضوع باشید و بدانید این تونر یا جوهر درون کارتریج است که عمل چاپ را انجام می‌دهد.

نوع اول کارتریج، جوهری یا جوهرافشان است.

این کارتریج، جوهرهای مشکی و رنگی را باهم ترکیب می کند و با یکسری سوزن نازل که روی هد پرینتر قرار دارند، فرآیند چاپ را انجام می دهند. در واقع به زبان ساده تر، سوزن های نازل، قطرات ریز جوهر را بر روی صفحه، می پاشند. قیمت کارتریج جوهر افشان نسبت به کارتریج لیزری کمتر است و برای چاپ های رنگی مناسب می باشد

نوع دوم کارتریج، کارتریج های لیزری است. این کارتریج با مواد مصرفی که به صورت پودر هستند، کار می کند و جنسشان بسته به اینکه کدام کمپانی آن را ساخته است، تفاوت دارد. یکی از دلایلی که قیمت کارتریج بالا تر است، قابل شارژ بودن آن می باشد. از کارتریج لیزری معمولا برای چاپ های سیاه و سفید استفاده می گردد. سرعت چاپ پرینترهای لیزری، بسیار بالاست. و دو مدل رنگی و غیر رنگی دارد. مدل رنگی از چهار رنگ تشکیل شده، در حالی که در مدل غیررنگی تنها از رنگ مشکی، استفاده شده است.