سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جعبه سازی

تولید جعبه و جعبه سازی به عنوان یکی از شاخه های بسته بندی مورد توجه صنعت گران است و درواقع جعبه و به طور کلی بسته بندی برای محافظت از کالای تولید شده اهمیت دارد. نکاتی که در بسته بندی  محصول رعایت می شود در زمینه زمینه برندینگ تاثیرگذار است. خریدار یک محصول ممکن است از ظرافت ها و جزئیات موثر در انتخاب جعبه بی اطلاع باشد اما ارتباط حسی که با بسته بندی محصول برقرار می کند در نهایت منجر به خرید محصول می شود.

 

در صنعت جعبه سازی ساخت انواع جعبه های کلاسیک، فانتزی و ... در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و کادویی و .... بسیار رواج دارد.برای مثال جعبه پیتزا آماده یکی از انواع جعبه غذا ست که با در طرح و سایز متنوع تولید میشود. این جعبه بصورت چاپ دار، بدون چاپ یا خام و چاپ عمومی تولید میشود جعبه غذا و به طور کلی بسته بندی غذا از مهمترین شاخه های بسته بندی به حساب می آیند . ظروف غذا هم که پیش تر به تنهایی برای سرو غذا به کار برده می شد. امروزه درون جعبه قرار می گیرد و با جعبه سرو می شود. جنس این جعبه ها از کرافت مرغوب است که حس خوبی برای مصرف کننده نهایی ایحاد می کند.

در تولید جعبه های سخت، برش V شکل در جایی که مقوا بصورت لولا با زاویه 90 درجه خم می شود باعث ایجاد ظاهری حرفه ای تمیز و شیک در شکل جعبه شده و معمولا برای تولید جعبه های لاکچری از این نوع برش استفاده می کنند.

جعبه های مقوایی در صنعت جعبه سازی، معمولا بر اساس جنس مقوای مصرفی به سه دسته تقسیم می شوند که هر دسته در صنایع خاصی استفاده می شود:

جعبه مقوایی پشت طوسی (Grey Back Box)

جعبه مقوایی پشت سفید (White Back Box)

جعبه مقوایی اینوربرد ( Ivory Board Box )

جعبه ممکن است از مواد با دوام مانند چوب یا فلز و مواد غیر با دوام مانند مقوا ساخته شده باشد. کاغذ و کارتن سلولزی معمول ترین مواد خام جهت ساخت کارتن و جعبه است. این کارتن و جعبه ها با توجه به مسطح و صاف بودن قابلیت چاپ بسیار بالایی دارند. در طراحی و سفارش جعبه مقوایی و کارتن تجربه مهارت ایده پردازی و رنگ مناسب تاثیر زیادی بر محصول بسته بندی شده نهایی دارد که همچنین لازم است استحکام و دوام نیز داشته باشد.