سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس و طراحی آن

لباس و پوشش در هر جامعه ای و برای هر شخصی دارای اولویت است و از نیاز های اساسی انسان محسوب می شود. حال آنکه با این درجه از اهمیت نشان دهنده فرهنگ و شخصیت فرد و جامعه نیز می باشد. با این تفاسیر طراحی لباس ارزش بالایی دارد و طراحان لباس در جامعه دارای وظیفه بزرگ و مهمی هستند. طرز پوشش و لباس افراد جامعه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد و از آنجا که طراحان لباس وظیفه طراحی یک لباس را به عهده دارند می توان گفت طراحان لباس بر فرهنگ یک جامعه تاثیرگذارند و باید طراحانی تربیت کرد که این وظیفه خطیر را به درستی انجام دهند. پس برای داشتن یک جامعه با فرهنگ و سالم و به دور از ترویج فرهنگ بیگانه، دوره طراحی لباس و آموزش طراحی لباس از اولویت های یک جامعه باید باشند.

برای آموزش طراحی لباس، با تهیه وسایل موردنیاز و با استفاده از مهارت آموزی در کلاس های طراحی لباس ، طرح و ایده های ذهنی خود را ارائه داده و آن ها را بر روی کاغذ انتقال می دهیم و ترسیم می کنیم.برای این کار باید روزانه زمانی را برای تمرین آموخته هایتان اختصاص دهید و به این ترتیب با گذشت زمان، در رشته طراحی مد و لباس به مهارت برسید.

در واقع در دوره های آموزش طراحی لباس، هنرجو می آموزد که با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و دیگر اصول، به ایده پردازی بپردازد و با کمک ابزار آنها را روی کاغذ ترسیم کرده و ارائه دهد. و با همراهی تولیدکنندگان طرح هایش را به مرحله تولید برساند.

اگر شما هم به طراحی لباس علاقه مند هستید و قصد دارید مهارت های لازم برای یک طراح لباس شدن را بیاموزید، می توانید در کلاس های آموزش طراحی لباس مدرسه مد و لباس مهسا زارع شرکت کرده و تمامی مهارت ها را بیاموزید. مدرسه مد و لباس مهسا زارع علاوه بر این آموزش ها، دارای دوره های قوی آموزشی در تمامی زمینه های مد و لباس از جمله طراحی پارچه و اکسسوری، الگو و دوخت و ... می باشد و هر ساله هنرجویان زیادی را برای ورود به بازار کار آماده می کند.